Model dla Entrepreneurship

Przedsiębiorstwo „Projektwerkstatt“ zostało założone w 1985 roku przez prof. Güntera Faltina jako platforma dla realizacji przedsiębiorczych idei i pomysłów.

Łączenie teorii z praktyką

Idea firmy Teekampagne wywodzi się z tradycji, która swój wzór miała w osobie Gottlieba Duttweilera, twórcy szwajcarskiej firmy „Migros“. Najistotniejszy był dla niego stosunek ceny do jakości produktu (dobry produkt za jak najniższą cenę) oraz rzetelna informacja na temat produktu.
Duttweiler takowany był zarówno przez socjalistów, jak i przez przedsiębiorców, ponieważ łączył on aspekty socjalne z elementami gospodarki rynkowej i to z pozytywnym skutkiem. Jednym psuł ich koncepcję, innym ich ceny i profit.

Przedsiębiorstwo „Projektwerkstatt“ zostało założone w 1985 roku przez prof. Güntera Faltina jako platforma dla realizacji przedsiębiorczych idei i pomysłów. Jest ono samodzielnym, niezależnym od uniwersytetu przedsiębiorstwem.

Ze swoim „Laboratorium Entrepreneurship“ wprowadził on systematyczną strukturę dla rozwoju mających szansę zafunkcjonowania i prosperowania przedsiębiorczych idei. Prof. Faltin z wielkim sukcesem prowadzi seminaria i warsztaty na ten temat zarówno na uniwersytecie, jak i poza nim.
W roku 2001 prof. Faltin, wspólnie z prof. Winterhagerem założył „Stiftung Entrepreneurship“ (Fundację Entrepreneurship) z kapitałem 1 miliona marek. Celem fundacji jest zainteresowanie większej ilości ludzi tematem przedsiębiorczości, jak również zachęcenia do zakładania własnych firm – także przez osoby, dla których dziedzina ta była dotychczas zupełnie obca.
Więcej na ten temat (w j. niemieckim) na stronie www.entrepreneurship.de.