Oryginał

Nie w każdym oferowanym przez handel opakowaniu, opatrzonym nazwą „Darjeeling“, znajduje się rzeczywiście herbata Darjeeling…

Jak ważna dla produktów żywnościowych jest zastrzeżona nazwa ich pochodzenia, wiadomo nie od dziś. Najbardziej znanym na to przykładem jest szampan – tylko ten jeden rodzaj wina musującego, pochodzącego z Szampanii (Champagne), ma prawo tak się nazywać. Również Darjeeling jest w EU nazwą zastrzeżoną. Korzyści z tego są oczywiste: zarówno producenci, jak i nabywcy chronią się w ten sposób przed imitacjami.

Charakterystyczna topografia Darjeelingu, wysoko położone, strome zbocza oraz odpowiedni klimat decydująco wpływają na niepowtarzalną jakość tej znakomitej herbaty. Jesteśmy zdania, że klient ma prawo być pewnym, że wewnątrz nabytego przez niego opakowania herbaty o nazwie Darjeeling znajduje się produkt rzeczywiście tylko z tego regionu pochodzący.

Od 10.11.2011 wolno sprzedawać w Europie herbatę o tej nazwie pod jednym warunkiem – musi ona w 100% pochodzić z terenu północnych Indii. Z plantacji tego okręgu zbiera się rocznie tylko 10.000 ton herbaty, a region uskarża się na masowe fałszerstwa – na świecie jako „Darjeeling“ sprzedawane jest bowiem aż 40.000 ton!

Klienci Teekampagne znają logo stuprocentowo oryginalnej herbaty Darjeeling, które widnieje na każdym opakowaniu od roku 1988. Celowo zrezygnowaliśmy z własnego logotypu na rzecz znaku Tea Board of India, zastrzeżonego dla prawdziwej herbaty z tego regionu. Posługujemy się tym znakiem, aby uwrażliwiać naszych klientów na kwestię autentyczności. Teekampagne – konsekwentnie – robi wszystko, aby ten logotyp został na całym świecie uznany jako jedyny, prawnie obowiązujący. Z tego powodu zawarliśmy w kwietniu 2004 roku, jako pierwsze niemieckie przedsiębiorstwo, umowę licencyjną z państwowym urzędem Tea Board of India, w myśl której informujemy powszechnie i otwarcie, jaką ilość herbaty rocznie nabywamy i rozprowadzamy. Numer tej licencji widnieje na każdym opakowaniu herbaty.

Uwaga: Podróbki!
Teekampagne udowodniła, że wysokiej jakości herbata może być oferowana klientom po naprawdę atrakcyjnych cenach. Oczywiste staje się więc, że innym, handlującym herbatą firmom, jest to nie w smak. Dochodzi już do tego, że kopiowane są nasze opakowania, i to często skutecznie. Prosimy nie dać się zwieść! Dla Teekampagne liczy się bowiem nie tylko jej wizerunek zewnętrzny – najistotniejsze są zasady, w myśl których firma działa.